Taidetreffit suomeksi

Tule Uppsalan taidemuseoon ja pääset opastetulle kierrokselle tutustumaan suomalaisten ja ruotsinsuomalaisten taiteilijoiden teoksiin. Sen jälkeen kahvitellaan ja kuunnellaan taitelija Helena Laukkasta, joka kertoo museon kokoelmissa olevasta teoksestaan.

Lauantaina 16.marraskuuta 14.00-16.00

Taidetta, kahvittelua ja taiteilijatapaaminen

Ohjelma

Tapahtuma alkaa aulasta ja kestää noin 45 minuuttia. Natasha Dahnberg toivottaa kaikki tervetulleeksi (käännetään suomeksi). Opastetulla kierroksella Mervi Junkkonen kertoo museossa esillä olevista suomalais- ja ruotsinsuomalaistaiteilijoiden teoksista, mm. Stiina Saaristo, Kaarina Kaikkonen, Patrik Aarnivaara, Kirsi Kaulanen ja Susanna Majuri.

Kierroksen jälkeen kahvittelemme  ja kuulemme samalla taiteilja Helena Laukkasta, joka puhuu taiteilijuudestaan ja erityisesti teoksestaan Avtryck (1999–2009). Teos on osa museon kokoelmaa. Jos taiteilijatapaamisille riittää kiinnostusta, tulemme tekemään niitä lisää keväällä 2020.

Kohderyhmä: kaikenikäisille
Kieli: suomi
Hinta: ilmainen sisäänpääsy

Projekti toteutetaan Uppsalan kunnan suomen kielen hallintoalueen tukivaroilla.

Tervetuloa!

Konstfika på finska

Lördag 16 november 14.00-16.00

Se på konst, träffa konstnär och fika

Kom till Uppsala konstmuseum och få en visning av konstverk av finska och sverigefinska konstnärer. Efteråt fikar vi och lyssnar på konstnären Helena Laukkanen som berättar om sitt verk som finns i museets samlingar.

Program

Visningen börjar på entréplanet och tar ungefär 45 minuter. Natasha Dahnberg hälsar alla välkomna (tolkas till finska). Därefter berättar Mervi Junkkonen om några konstverk av finska och sverigefinska konstnärer som visas på museet, bl a Stiina Saaristo, Kaarina Kaikkonen, Patrik Aarnivaara, Kirsi Kaulanen och Susanna Majuri

Efter visningen fikar vi medan vi lyssnar på konstnären Helena Laukkanen som berättar om sitt konstnärskap och om verket Avtryck (1999–2009) som finns i museets samlingar.
Finns det intresse för konstnärsmöten planerar vi flera till våren 2020.

Ålder: alla åldrar
Språk: finska
Kostnad: gratis

Konstfika på finska genomförs med stöd av Uppsala kommun, finskt förvaltningsområde.

Välkommen!

22 oktober 2019