Uppsala konstmuseum stänger tillfälligt

För att minska smittspridningen i Uppsala kommun stänger Uppsala konstmuseum och Museum Bar & Café tillfälligt. Stängningen gäller från 21 november till den 13 december.

På grund av den rådande pandemin stänger nu Uppsala konstmuseum tillfälligt. Alla som har köpt biljetter till visningar eller aktiviteter får pengarna tillbaka. Museet kommer under perioden att erbjuda digitala upplevelser, livesändningar och aktiviteter som kan genomföras ute eller i det egna hemmet.
Regeringens förslag på förbud mot allmänna sammankomster med fler än åtta deltagare påverkar flera av Uppsala kommuns verksamheter inom kulturområdet.
För att undvika situationer där smittan sprids stänger Uppsala kommun därför Uppsala konstmuseum samt Reginateatern och Biotopia från och med den 21 november till preliminärt den 13 december.
19 november 2020