Guidad visning med Afternoon Tea- Plats och landskap

Plats: Utställningen Plats och landskap

Följ med på en guidad visning och avsluta med Afternoon. Vid detta tillfälle visas temautställningen Plats och landskap.

sida-digitalvisning.jpgNatasha Dahnberg är intendent på museet och en av våra många uppskattade guider. Foto: Pär Fredin.

Plats och landskap

Vi börjar med den guidade visningen. Vid detta tillfälle får du se och höra om museets samlingar som visas i temautställningen Plats och landskap. Se hur landskap och platser skildras genom måleri, video, fotografi och skulptur. I utställningen är det tonvikt på svenska konstnärer, exempelvis Britta Marakatt-Labba och Lars Arrhenius. Det många av våra besökare uppskattar med de guidade visningarna är att de enskilda verken sätts i ett större sammanhang.

Afternoon Tea

Därefter visas du till Museum Bar & Café där du serveras Afternoon Tea som innehåller te eller kaffe, scones, två sorters marmelad, cream cheese och klosterost. Vill du ha guldkant kan du lägga till en croissant skagen, en kaka och ett glas mousserande vin.

Har du önskemål om glutenfritt, veganskt eller annan specialkost? Ange det i bokningen under nästa steg så serveras du ett passande alternativ. Har du frågor om Afternoon Tea, kontakta Museum Bar & Café på telefonnummer: 018 13 01 90

Boka biljetter via Tickster

• enbart visning: 50 kronor
  • visning och Afternoon Tea: 149 kronor
  • visning och Afternoon Tea deluxe: 199 kronor.
  • visning och Afternoon Tea deluxe med ett glas mousserande vin: 269 kronor.

Praktisk information

Samling i entrén klockan 14.00. Visningen är på svenska och tar cirka 45 minuter. Från 15.00 serveras Afternoon Tea.

Museets reception. Telefon: 018-727 24 82

Receptionen är bemannad under museets öppettider:
tisdag - onsdag: 11.00-17.00
torsdag: 11.00-20.00
fredag - söndag 11.00-17.00

Museum Bar & Café har öppet:
tisdag - onsdag 11.00-16.30
torsdag: 11.00-21.00
fredag - söndag: 11.00-16.30.

Varmt välkommen!